14.10. - 18.10.2019

Aktualizace: 29. říj 2019

Integrované bloky - Mirka a Kačka

Tento týden nás čekala další sada písmenek a příběhů k nim - L jako loď, I jako indián a S jako sýkorka. S písmenem L k nám připlul Kryštof Columbus na lodi Santa Maria, v návaznosti na jeho objevení Ameriky jsme se seznámili i s indiánem Orlím pírkem, ve čtvrtek jsme si poslechli příběh o lakomé sýkorce a jejích kamarádech z krmítka. Po příběhu nás vždycky čeká psaní písmenek a prožití písmenka - písničkou, pohybem, vytvořením z modelíny, napsáním do písku.



Matematika - Mirka a Kačka

Tento týden jsme se věnovali stavbám z krychlí, úkolům s podivným zadáním, jako například: připravte na lavici 4, nebo změřte lavici pomocí svého těla, z těchto úkolů vždy vznikla dlouhá a zajímavá diskuze a také pár objevů - když je moje lavice dlouhá jako 11 rozpětí palce a ukazováčku a zároveň je dlouhá 11 kostiček z kaply, tak to znamená, že je rozpětí palce a ukazováčku dlouhé stejně jako kostička z kaply.





Projekty - Mirka a Kačka

V debatě o společném projektu nastal výrazný posun, rozdělili jsme se na dvě pracovní skupiny a každá skupinka už řeší svoje úkoly nezávisle na druhé skupince, pro děti byl okamžik výběru skupiny prvním velkým rozhodnutím, jakmile si jednu skupinku někdo vybere už není možné přestoupit jinam. Vypadá to, že se konečně začínáme blížit k realizaci.


Angličtina - Renča, Mirka, Kačka

Procvičujeme hračky, barvy, čísla, děláme komunikační cvičení, hrajeme lodě na procvičení všech slovíček. Nově jsme přidali předložky in/on/under/next to.


Art - Kačka a Lukáš

Tento týden se všechny barvy, které známe, potkaly v jednom domě, aby ho společně vyzdobily. Děti pojaly úkol různě - někdo začal na papír dělat tečky, někdo ho celý zaplnil barvami. Na konci jsme s dětmi diskutovali právě o různých výtvarných technikách. Také se nám daří se s dětmi dostávat ke stále větší samostatnosti. V hudební části Artu jsme si zazpívali a nástroji doprovodili písničku Barvy z dílny Svěráka a Uhlíře, dětem se nejvíce líbila část textu ,,...všechno špatně, všechno špatně, nechali jste rozum v šatně.”




Čtenářská dílna - Kačka

Tento týden jsme se věnovali upevnění pojmu postava - povídali jsme si o pohádce Sněhurka a snažili jsme se vyjmenovat všech sedm trpaslíků, z debaty vyvstanula otázka, z které by se zatočila hlava i lecjakému dospělákovi - Je mluvící zrcadlo postava? Nakonec jsme se s dětmi shodli, že postavu vnímají jako někoho/něco co mluví, nebo nějak zasahuje do děje, čili i mluvící zrcadlo může být postava.



Den venku - Mirka a Zuzka

Na Den venku nás čekala napínavá hra v lese. Hráli jsme si na “prospektory”, objevitele a zlatokopy, kteří v dávných dobách v Americe mapovali území a hledali cenné suroviny. Vždy, když objevili něco zajímavého, museli to nahlásit na nejbližší stanici. Mirka a Zuzka představovaly zapisovací stanice a děti k nim přicházely se svými “nálezy”. A co že to vlastně hledaly? Ropu ani zlato v Milíčáku nečekejte, zato tam byla poschovávána spousta kartiček s různými kódy. Kód se skládal z písmenka a dvou čísel. Děti si je musely zapamatovat a nahlásit. Procvičily si tak paměť, znalosti i svoje nohy, protože děti se při tom pěkně naběhaly. A radost z nálezu měly, jako by objevily skutečné zlato.



Škola Můj Projekt – základní škola Praha, s. r. o. 

Chomutovická 1443/4

149 00 Praha 4

+420 608 948 311

skola@smp-jm.cz

Kontakt do družiny: +420 602 255 727

IČ: 24736490

IZO: 181033518

ID datové schránky: z5fud8i

Zásady ochrany osobních údajů

Žádost subjektu údajů

 

KURZY PRO VEŘEJNOST

  • Facebook - White Circle

© 2014–2020