7.10. - 11.10.2019

Integrované bloky - Mirka a Kačka

V pondělí nás přivítala změna v uspořádání lavic a v zasedacím pořádku, některé děti tuto změnu reflektovaly pozitivně, jiné byly trochu smutné, že nesedí se svým nejlepším kamarádem, ale během diskuze v kruhu jsme přišli na to, že nám nové sezení nabízí šanci seznámit se s někým, koho jsem doteď neměl příležitost poznat, a že o přestávce se můžeme scházet s kýmkoli chceme.

V integrovaných blocích jsme se začali seznamovat s velkými tiskacími písmeny. Zjistili jsme, že andělská křídla jsou jako písmeno A; motýl, který k nám přiletěl nám ukázal, jak vypadá písmenko M; s písmenem E jsme se seznámili skrze příběh o rytířovi Kryštofovi a jeho erbu. Děti na hodinách připravovali své vlastné listy s písmeny, procvičovali psaní písmen, dělali různá cvičení - ze skupiny předmětů na obrázku vybíraly ty, které se liší od ostatních svým počátečním písmenem, nebo třeba zakreslovaly slova začínající na A, M nebo E. Každé písmeno reprezentováno symbolem doprovázela krátká melodická básnička. Tu jsme si pak na hodinách i po nich zpívali.




Matematika - Mirka a Kačka

Při matematice jsme vstoupili do nového matematického prostředí. Obeznámili jsme se s krychlemi, díky kterým budeme objevovat a posilovat prostorovou představivost. S barevnými krychlemi jsme zkoušeli stavět různé stavby a přitom zaváděli pojmy, o které se budeme při společném objevování matematiky opírat. Ujasnili jsme si, co znamená věž a vláček, podlaží a stavba. Děti krychličky velmi zaujaly a pohrály si s nimi i o přestávce. Taky jsme dělali rytmická cvičení, tleskáním a dupáním se snažili koordinovat pohyb a rytmicky se jako skupina ladit. Nezapomněli jsme ani na sčítání a na poznávání způsobů, jak zapsat počet.




Projekty - Mirka a Kačka

V projektech jsme postoupili o kus dál. Řízenou diskusí jsme si ujasnili podobu společného třídního projektu a začali diskutovat detaily - jak zařídit, aby jsme dělali to, co nás baví s tím, co je třeba udělat. Jelikož jsme pracovali ve skupinách, výsledky své práce jsme si představovali navzájem, inspirovali se a doplňovali to, co chybělo.


Angličtina - Renča, Mirka, Kačka

Tento týden jsme se věnovali prohlubování znalostí k tématu Hračky. Naučili jsme se používat frázi ‘What’s your favourite toy? My favourite toy is a doll” Zazpívali si písničku o hračkách a mluvili o té své oblíbené.


Art - Kačka a Lukáš

Tento týden se modrá barva setkala s červenou barvou. Nejdříve v podobě šátků a zvuku melodických i rytmických hudebních nástrojů a v podobě písniček Voda, voděnka a Červená se line záře. Poté děti zachytily jejich prožitky technikou mokrého akvarelu na papír. Na konci jsme si opět obrázky vystavili a proběhla vzájemná diskuze o vzniklé fialové barvě - co pro mě fialová znamená, proč byla fialová barva vzácná, pro jaké příležitosti se fialová barva používá, nebo třeba zda existuje vlajka státu s fialovou barvou.


Čtenářská dílna - Kačka

Tento týden jsme s dětmi diskutovali o významu slova postava, děti měli různé postřehy, třeba že postava znamená tlustý nebo hubený, nebo že je postava herec, nebo že máme postavu v pohádce. Nakonec jsme si společně ujasnili, že při čtení postava znamená nějakého účastníka děje a rovnou jsme vyhledali a nakreslili všechny postavy v básničce Veverka.



Den venku

Ve dni venku se děti nejprve vypravily na hřiště a do lesa, kde si nasbíraly přírodniny, z kterých na zahradě vytvořily písmenka, která známe - A,M,E.



Škola Můj Projekt – základní škola Praha, s. r. o. 

Chomutovická 1443/4

149 00 Praha 4

+420 608 948 311

skola@smp-jm.cz

Kontakt do družiny: +420 602 255 727

IČ: 24736490

IZO: 181033518

ID datové schránky: z5fud8i

Zásady ochrany osobních údajů

Žádost subjektu údajů

 

KURZY PRO VEŘEJNOST

  • Facebook - White Circle

© 2014–2020