3. zářijový týden 16.–20. 9. 2019

Aktualizace: 4. říj 2019


V podělí ráno se trošku změnila rytmická součást kruhu - vytleskávání postupně získává na složitosti a my se musíme více soustředit a přemýšlet.

V hodinách matematiky se děti snažily posunout své čtecí dovednosti a pracovali na porozumění zadání úloh a na stavění krychlových staveb podle plánu.

Na konci ranního bloku jsme se zaposlouchali do bajky O lvu a myšácích, která nás přivedla na myšlenku, že i malý tvor může dokázat velké věci.

V hodině angličtiny jsme se seznámili s předložkami (na, pod, v, za, před, vedle), osvěžili si slovní zásobu školních pomůcek a číslic 0-20.

Projekty již běží na plné obrátky. Dokončeny a odprezentovány byly projekty matematické omalovánky či prolézačky pro potkana. Také se u nás ve třídě rozběhl první charitativní projekt - dárky pro dětský domov Klokánek.



V úterý jsme v ranním bloku pokračovali v čtenářsko-matematických dovednostech, ve snaze porozumět slovní úloze. Děti po vyřešení úloh samy slovní úlohy vytvářely. Je to cenný materiál k další práci a k diskuzi o tom, která úloha je v čem hodnotná. Moc povedená byla poslední část s bajkou, kdy děti doplňovaly chybějící části příběhu.

V hudební výchově si děti užily s Honzou rytmické hry v kruhu.



Ve středu si děti procvičily kombinování různých operací při odhalování chybějících čísel v příkladech. Na stanovištích pak pracovaly na přepisu krokování do čísel, na orientaci v autobusové tabulce a součtových trojúhelnících. Při práci ve skupinách byla vidět spolupráce mezi dětmi a ochota pomoc nabízet i si o pomoc říkat.

Na konci ranního bloku jsme si moc užili divadelní provedení bajky o Lvu a myšácích a pracovali jsme na doplňování textu bajky do pracovních listů.

Také v českém jazyce se děti velmi činily. Po rozcvičce, zaměřené na propojení obou hemisfér, jsme začali trénovat správné psaní tiskacích písmen. Děti se pekelně soustředily a odvedly vynikající kus práce.



Ve čtvrtek jsme po rychlém ranním kruhu měli první pořádnou třídnickou hodinu. Tuto ještě moderovala Lucka, ale v budoucnu budou úkol řídit diskuzi přebírat děti. V češtině jsme pak pokračovali v opakování písmen a někteří "rychlíci" zvládli i některý ze zábavných pracovních listů. Během projektů byla část dětí v dílně, kde velmi zručně pracovala na svých dílech.



Páteční den venku jsme se po ranním kruhu sbalili a vyrazili na naší druhou výpravu do knihovny. Děti v knihách nadšeně listovaly, šeptem sdílely své dojmy a tipy. Po odchodu někteří nevydrželi se čtením až do školy, ale ponořili se do knížek už po svačině na hřišti. Ze čtení jsme je však po chvilce vytrhly, aby nepřišli o hru spojenou s matematickým

prostředím autobusu a možnost lépe se vyznat v tabulce. Ještě před obědem jsme se ohlédli za uplynulým týdnem. Knihovna měla v reflexích největší zastoupení. Odpolední čtenářská dílna byla tentokrát bez úkolu, děti měly

možnost jen si užít vzájemný dárek nerušeného čtení. Nadšeně si odhlasovaly 30 minut tichého čtení, což se nakonec ukázalo jako příliš dlouhá doba. Příště čas opět zkrátíme, ale i toto byla dobrá zkušenost. Máme se dál kam posouvat:)



Škola Můj Projekt – základní škola Praha, s. r. o. 

Chomutovická 1443/4

149 00 Praha 4

+420 608 948 311

skola@smp-jm.cz

Kontakt do družiny: +420 602 255 727

IČ: 24736490

IZO: 181033518

ID datové schránky: z5fud8i

Zásady ochrany osobních údajů

Žádost subjektu údajů

 

KURZY PRO VEŘEJNOST

  • Facebook - White Circle

© 2014–2020